loading...

طراحی مدرن

بازدید : 53

جاروبرقی یکی از پر استفاده ترین لوازم خانه به شمار می آید که نقش مهمی در تمیزی منزل دارد. حال اگر یکی از کاربران جاروبرقی بوش باشید و در زمان جاروکشی متوجه روشن نشدن آن شوید، اولین اقدامی که باید انجام دهید، تشخیص علت روشن نشدن جاروبرقی بوش می باشد.

عوامل و علل متفاوت و مختلفی وجود دارد که هر یک می توانند مانع از روشن شدن جاروبرقی بوش شوند. برای این که به درستی عامل اصلی آن را شناسایی کنید، تعمیرکاران مرکز تعمیرات جاروبرقی بوش آن را در ادامه مورد بررسی قرار داده اند. با به کار گیری راهکار های ارائه شده، بدون تردید می توانید مشکل عدم روشن شدن جاروبرقی بوش را برطرف نمایید.

چرا جاروبرقی بوش روشن نمی شود؟

وجود عوامل متعدد به عنوان دلیل روشن نشدن جاروبرقی بوش، موجب می شود تا تشخیص و شناسایی عامل اصلی آن کمی دشوار شود. با این حال، لازم است در جهت بازیابی کارایی این دستگاه، یک به یک این موارد مورد بررسی قرار بگیرند و در زمان عیب یابی جاروبرقی بوش در نظر گرفته شوند.

عوامل مهمی که منجر به عدم روشن شدن جاروبرقی بوش می شوند، شامل موارد زیر می شوند:

1.     ایراد در پریز برق

2.     معیوب بودن سیم و دو شاخه دستگاه

3.     خراب شدن اتصالات داخلی جاروبرقی

4.     بروز ایراد در اتصالات بدنه جاروبرقی بوش

5.     مشکل در محافظ الکتریکی موتور جاروبرقی یا اورلود آن

6.     اشکال در برد دیمر دستگاه

7.     سوختن موتور

8.     خراب شدن کلید روشن و خاموش

بروز ایراد در پریز برق، از روشن شدن جاروبرقی بوش جلوگیری می کند

از مهم ترین عواملی که مانع از روشن شدن جاروبرقی بوش می شود، معیوب بودن پریز برق می باشد. باید جریان برق پریز را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ ایرادی در آن وجود ندارد. در صورتی که برق رسانی به جاروبرقی بوش با مشکل مواجه شود، این دستگاه روشن نخواهد شد. در صورت امکان، یک پریز دیگر را برای روشن کردن و شروع به کار جاروبرقی بوش امتحان کنید.

خرابی سیم و دو شاخه، دلیل روشن نشدن جاروبرقی بوش است

در برخی از مواقع ممکن است علت عدم روشن شدن جاروبرقی بوش، معیوب بودن سیم و دو شاخه آن باشد. بروز قطعی در کابل برق دستگاه از انتقال جریان برق به موتور جلوگیری کرده و جاروبرقی بوش روشن نمی شود.

حتما سیم و دو شاخه را مورد بررسی قرار دهید. هر گونه پیچ خوردگی، تاب خوردگی، خمیدگی، پارگی و... در کابل برق و یا زنگ زدگی دو شاخه، می تواند نشانه از خرابی این بخش باشد. حتما سیم و دو شاخه را تعویض نمایید.

معیوب بودن اتصالات داخلی، مانع از روشن شدن جاروبرقی بوش می شود

شل شدن و فرسودگی و خرابی اتصالات داخلی دستگاه، می تواند دلیلی برای روشن نشدن جاروبرقی بوش باشد. باید بدنه را باز کنید و اتصالات را بررسی نمایید. در صورت مشاهده هر اتصال خراب و یا جدا شده از جای خود، اقدامات لازم را برای تعویض یا محکم کردن آن انجام دهید.

اگر کلید روشن خاموش خراب شود، جاروبرقی بوش روشن نمی شد

با خرابی کلید پاور (روشن خاموش) جریان برق به موتور وارد نمی شود و از روشن شدن جاروبرقی بوش جلوگیری می کند. باید سیم هایی که به این کلید متصل شده اند را با اهم متر بررسی نمایید و در صورت مشاهده عدم وجود جریان، آن ها را تعویض کنید.

بروز مشکل در اتصالات بدنه، عاملی مهم برای روشن نشدن جاروبرقی بوش

در میان بخش های مختلف دستگاه جاروبرقی بوش، میکروسوئیچ تعبیه شده است. در صورتی که اتصال بخش های مختلف آن به درستی انجام نشود، میکروسوئیچ ها فعال نشده و مانع از روشن شدن جاروبرقی بوش می شوند. حتما به درستی لوله ها و کفی و دیگر قطعات دستگاه را مونتاژ نمایید تا جاروبرقی بوش شروع به کار کند.

ایراد در محافظ الکتریکی موتور یا اورلود، دلیل عدم روشن شدن جاروبرقی بوش است

محافظ الکتریکی موتور یا اورلود وظیفه دارد تا از موتور در برابر سوختن محافظت کند. مشکلاتی هم چون مسدود شدن لوله ها، پر شدن کیسه جاروبرقی بیش از حد، اتصالی در آرمیچر و یا خرابی اتصالات داخلی، جریان موتور را افزایش می دهند. به همین خاطر برای جلوگیری از سوختن موتور از محافظ الکتریکی استفاده شده است تا از بروز این اتفاق جلوگیری شود.

این سیستم با توجه به مدل دستگاه در دو نوع پیچیده و ساده در آن تعبیه شده است. ابتدا باید با کمک راهنمای استفاده از جاروبرقی بوش، محل قرار گیری آن را در داخل این وسیله تشخیص دهید. سپس آن را عیب یابی نموده در صورت معیوب بودن با نمونه ای سالم جایگزین کنید.

در برخی مدل ها، از اورلود استفاده شده است که المنت کم وات می باشد و با گرم شدن تا میزان تعیین شده ای، ارتباط بین کنتاکت های ورودی و خروجی را قطع می کند. در صورتی که برای طولانی مدت از جاروبرقی بوش استفاده کنید، گرمای موتور منجر به فعال شدن اورلود می شود. تا زمانی که دمای آن پایین نیاید، جاروبرقی بوش روشن نمی شود.

خراب شدن برد دیمر، عاملی مهم برای کار نکردن جاروبرقی بوش

در بیش تر مدل های جاروبرقی بوش، امکان تنظیم قدرت مکش تعبیه شده است. تنظیم قدرت مکش بر عهده دیمر می باشد. حال اگر دیمر به هر دلیلی معیوب شود و آسیب ببیند، ممکن است به دلیل عدم تنظیم بودن قدرت مکش، جاروبرقی بوش روشن نشود. باید آن را بررسی نمایید و با مشاهده هر گونه ایراد، جهت تعویض یا تعمیر دیمر اقدام کنید.

سوختن موتور، از مهم ترین دلایل روشن نشدن جاروبرقی بوش

از مهم ترین و پر هزینه ترین عوامل عدم روشن شدن جاروبرقی بوش، سوختن موتور آن می باشد. از آن جایی که با سوختن موتور، اتصال برق برقرار نمی شود، میدان مغناطیسی ایجاد نشده و جاروبرقی بوش روشن نمی شود. ایجاد بوی سوختگی و یا دود کردن دستگاه، نشانه هایی برای سوختگی موتور به حساب می آیند. حتما باید برای عیب یابی موتور از تکنسین کمک بگیرید تا در صورت غیر قابل تعمیر بودن مشکل ایجاد شده در آن، حتما موتور جاروبرقی بوش تعویض شود.

چگونه دلیل عدم روشن شدن جاروبرقی بوش را تشخیص دهیم؟

همان طور که گفتیم، 8 عامل حائز اهمیت وجود دارند که باید به عنوان علت روشن نشدن جاروبرقی بوش مورد بررسی قرار بگیرند. در صورتی که با انجام راهکار های ارائه شده، مشکل کار نکردن دستگاه برطرف نشد، توصیه می کنیم حتما با آی پی امداد تماس بگیرید.

آی پی امداد، به عنوان نماینگی تعمیرات جاروبرقی بوش در تهران، با ارائه خدمات مقرون به صرفه نظیر تعمیر جاروبرقی بوش در محل، از اتلاف وقت و هزینه کاربران آن جلوگیری می کند. همین طور شرایطی را ایجاد می کند تا کاربران بتوانند با مشاهده مراحل عیب یابی جاروبرقی بوش از نزدیک، انجام کار تعمیرکار را نظاره گر باشند.

اعزام تکنسین به منزل کاربر و ارائه خدمات تعمیر جاروبرقی بوش در محل نیز باعث می شود تا افراد بتوانند سوالات خود را در رابطه با روش های جلوگیری از بروز این خرابی به طور مستقیم از تعمیرکار بپرسند.

محمد علی کوکائیان چهارشنبه 18 مرداد 1402 زمان : 18:15 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 218
  • بازدید سال : 1,194
  • بازدید کلی : 7,942

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد